Herenmiddag 13 augustus

Herenmiddag met slechts 16 heren. Buienradar.nl zat er goed naast: 3x een klein buitje in de baan en een forse bui aan het eind van ons rondje. Maar ja, het schijnt goed te zijn voor de baan, de natuur en de boeren.
Bert had de spelvorm bepaald. Er zal vast wel een naam voor bestaan, maar we moesten alle slagen tellen (Strokeplay) en mochten daar dan de halve playing handicap van af trekken.

Birdies waren er voor: Adrie de Wit, Jan Koppe, Gerard Stevens en ik had er maar liefst 3.
De Neary was al meegenomen door iemand, maar dat weerhield Adri de Wit er niet van om deze te winnen: zijn bal sloeg hij 20 cm naast de hole.

Volgens het Name-and-Shame systeem werd bij de einduitslag begonnen met no. 16 en zo wordt dan iedereen genoemd.
Aan het eind kwamen:
Barry Jaspers, 67 punten
Gerard Stevens, 63 punten
Gert Weijman, 55 punten

Bovenmeester Bert had nog wel een opvoedende opmerking voor alle heren.
Bij de vorige herenmiddag had hij de ingeleverde (en ondertekende) kaarten nagekeken: bij maar liefst 6 van de 20 kaarten waren fouten gemaakt !
Dus 30% van de mannen begrijpt het Stableford systeem niet of kan niet rekenen (en wat is eigenlijk erger?) ;-)

Voor mij geldt dat u mij in de uitslagen van komende wedstrijden waarschijnlijk niet meer tegen zult komen.
Mijn kaart is ingeleverd, mijn handicap is aangepast en ik krijg nu nog minder slagen mee.
Ik ben nu eindelijk weer een ‘tiener’ geworden.

Gert Weijman

Geplaatst op: 14-08-2018