De instuif van 1 augustus

Om met het weer te beginnen, het was voor de zoveelste keer op rij zo mooi, dat veel van de trouwe instuivers het af  lieten weten, omdat zij naar een grote baan waren. Desondanks kwamen er toch een 25-tal leden opdagen, waaronder twee nieuwe leden nl. een zekere Ferdinand Bron en ene Sjoerd Vermeulen. Hier kwamen wij pas achter bij de uitslagen en ….... toen bleek het slechts een verspreking te zijn van Koos Tipker.

We speelden stroke max. 5 met verrekening van handicap en voorts waren het aantal puts belangrijk, want ook deze moesten aan het eind van de rit bij elkaar opgeteld worden.

Zoals gezegd, het was een prima dag en ik ging met Rie Zevering en Roy Bihari van start op hole 9.

We hebben heel gezellig gelopen zonder opzienbarende gebeurtenissen, ofschoon ik mij afvraag hoe lang wij kunnen blijven spelen als het zo droog blijft, want de scheuren in de baan worden steeds groter en dieper. Heel jammer, want de baan zag er zo mooi uit. Het wordt langzamerhand tijd dat ze daar boven een niet te stelpen huilbui krijgen.

Alleen bij de heren hebben ze kans gezien om 6 birdies te slaan en wel:

2 voor Roy Bihari

1 voor Ferdinand Vermeulen, alias Bron

1 voor Sjoerd Bron, alias Vermeulen

1 voor Gert Weijman

1 voor Wim Vinju

De neary bij de dames was voor Rie Zevering en naar zeggen voor het eerst in haar golfleven

De neary bij de heren is geslagen door Mark Goudberg

De 1e plaats bij de dames met netto 62 slagen is voor ondergetekende

De 2e plaats met netto 63 slagen voor Wil van Horssen

De 3e plaats met netto 70 slagen voor Aljo de Bruin

De 1e plaats bij de heren met netto 54 slagen is voor Gert Weijman

De 2e plaats met netto 55 voor Ferdinand Vermeulen

De 3e plaats met netto 57 voor Wim Vinju

Gert Weijman was de topper van deze dag want hij won ook nog eens de putwedstrijd met 27 puts in totaal.

Tenslotte een dankwoord voor Wil en Koos, die ons iedere week weer bezig weten te houden.

Vrony van Veen

Geplaatst op: 01-08-2018