Dinsdagavond competitie

Op dinsdagavond 19 juni werd er, na twee jaar, weer gestart met de avondcompetitie. Helaas hadden maar vier teams zich hiervoor ingeschreven.
Voor de wedstrijd was het al een gezellige drukte in het clubhuis en de sfeer was erg ongedwongen en vrolijk. Het goede weer was natuurlijk ook een factor, droog, geen wind en weinig zon. De ideale golf-omstandigheid.
Er was dit jaar gekozen voor het spelen van verschillende spelvormen.
Om 19.00 uur begonnen de teams aan de Stableford wedstrijd. Per team werden alle stableford punten bij elkaar opgeteld.

Team Steffens – Team Gerrit  2-0
Team Melanie – Greenhitter  2-0

Op dinsdag 21 juni speelden we onder een stralende zon een strokeplay wedstrijd.

Greenhitter – Team Gerrit  0-2
Team Steffens – Team Melanie  0-2

Dit was weer een geweldige speelavond !

Dinsdag 3 juli was alweer de laatste avond van deze competitie. Deze keer was matchplay aan de beurt. Het wordt een beetje eentonig… maar ook op deze avond genoten we van de goede weersomstandigheden, alleen was de wind wel wat meer aanwezig. De einduitslag stond nog niet vast en het was nog spannend! Als de één van de andere zou winnen en de andere van de éne (snap u het nog?) dan zouden er nog meerdere teams met 4 wedstrijdpunten eindigen. Uiteindelijk zijn er voor de wedstrijdcommissie geen problemen geweest en was de uitslag duidelijk! Tijdens het nuttige van een drankje en het eten van een bitterbal werd de uitslag bekend gemaakt.

Greenhitter – Team Steffens  0-2
Team Gerrit – Team Melanie  1-1

De einduitslag
Op de 4de plaats Greenhitter, 3de plaats Team Gerrit, 2de plaats Team Steffens en op de eerste plaats Team Melanie.
Wij zijn nu voor een jaar de trotse bezitters van een mooi beeldje, de wisseltrofee.

Ik wil mijn teamgenoten, Yvonne Tuin (dank voor de organisatie van de wedstrijden), Willem Demper (volgend jaar wel weer spelen hoor!), Marcel Plemp (goed geluisterd naar je captain!), Henk Kroneberg (volgend jaar wel zelf kaart invullen!) en natuurlijk Adri de Kok (liefhebbende echtgenoot) hartelijk danken voor jullie aanwezigheid en gezelligheid.

Voor volgend jaar gaan wij ervan uit, dat er weer 6 teams inschrijven zodat we 5 avonden kunnen spelen. Een damesteam zou ook leuk zijn, want de meeste deelnemers waren mannen.

Als laatste wil ik de andere twee wedstrijdcommissieleden Gerrit de Vries en Bert de Haan ook bedanken.

Melanie de Kok

Geplaatst op: 09-07-2018