4 juli 2018: een bijzondere Instuif!

Hoe mooi wil je het hebben, een zon overgoten dag met een inschrijving van 37 man, waar onder een flink aantal dames. Dat was op zich niet echt bijzonder, maar toch.
Nog voordat Koos Tipker de indeling bekend maakte, mocht ik 'op dringend verzoek' even inbreken op het te volgen programma. Het volgende was een aantal maanden hiervoor in beweging gekomen, doordat Thea van Gelderen op 9 mei j.l. voor elke deelnemer op deze instuif een aantal ballen aanbood met de mededeling 'geschonken door Ton Beukeboom'.

Ton, lid van het eerste uur is nl. vorig jaar augustus overleden. Toen is er een stukje onderzoek geboren met een opmerkelijk fenomeen! Alles is te lezen in het verslag 9 mei Instuif. Dit laatste heeft om ons nog onbekende reden niet iedereen bereikt.

In dit stukje kwam ook naar voren of de nieuwe eigenaren het idee wel konden plaatsen, nl. een bordje met de naam van deze markante man, op de plaats delict: lateraal slootje op hole 6.

Ik moet u zeggen, zij waren erg enthousiast. Gerhard gaf zelfs aan dat hij er graag bij zou zijn, maar had al een andere afspraak. De onthulling van het bordje 'Ton Beukeboom kanaal' is deze middag in het bijzijn van José en Hans Beukeboom en een groot aantal golfers met een vishengel geschied. Thea van Gelderen had zelfs een speciaal doek aangeschaft waardoor de tekst was afgeschermd.
Zelfs een bloemetje ontbrak niet. Thea dank, als man komen wij ook daarin tekort.

Maar... er werd ook nog gegolfd op 4 juli met het mooiste weer, en het kan niet op!
Met maar liefst 7 birdies kwamen de heren binnen, jammer in het birdie-verhaal vandaag waren geen dames te vinden.

Birdies
Gerard Stevens 2x, Roy Bihari, Peter Roest, Gert Weijman, Wien Philips en Aloys Kroese, allen 1x.

Scores dames
Op 1 Tiny Scholten met netto 53, 2e Wil van Horssen 56, gedeelde 3e plaats bezet door sorry, twee 'afvallige' maar opnieuw lid geworden dames t.w. Ingrid Floor en Pascale Philips, beiden met een 58 score. Wij zijn er blij mee!

Scores heren
1.  48 slagen  Gert Weijman
2.  49 slagen  Gerard Stevens
3.  51 slagen  Martin Boelsma

Neary's
De neary voor de dames was ook voor een bekende in het klassement, t.w. Tiny Scholten.
De man die je 'haast' nooit hoort, maar wel altijd tegenkomt in het klassement, had ook nu een bijna niet te verbeteren neary: Gerard Stevens.

Met dank aan allen voor deze mooie dag.

Groet,
Ferdinand Vermeulen