Voor de sloot

Een kleine 30 instuivers aan de start. Sommigen gekleed als ware het subtropisch, maar deze woensdagochtend begon koud!

De spelvorm: matchplay max. 5 en halve handicapverrekening. Er waren 4 extra slagen te verdienen: op hole 5 en 6 (en 14 en 15) hoefde je de eerste slag niet mee te tellen, maar dan moest de bal wel vóór de sloot liggen. Een extraatje dus voor de golfers die niet zo ver slaan. Een kwestie van baanmanagement?

Ik speelde met Martin Boelsma en Sjoerd Bron, Koos met Janny Jobben en Gerard Stevens. Voor Sjoerd en Gerard waren de sloten geen probleem: zij gingen voor de “echte” birdies en sloegen er met het grootste gemak overheen.
Na afloop bleek dat beide heren evenveel slagen op hun scorekaart hadden staan. Het was nog even goed kijken naar het aantal extra slagen dat beide heren mee kregen. De felicitaties waren voor Sjoerd.

De uitslag

Birdies
door: Sjoerd Bron, Gerard Stevens, Beat Scheidegger, Paul Baarbé en Wim Vinju

Voor de neary’s hebben wij twee leuke prijsjes, gekregen van Ingrid en Tom Floor. De dames hebben niet de bal op de green geslagen. Bij de heren legde Gert Weijman de bal het dichtste bij de pin. Hij kreeg een doos met drie logo balletjes. (Met dank aan de vereniging en de Baan!)
Volgende keer moet het toch echt lukken dames!

Dames
1.  64 slagen  Loes Philips