St. Andrewstoernooi 16 juni

Na de overname van Golfcentrum Weesp waren de leden van de golfvereniging nieuwsgierig naar de toernooi kalender. Wat schepte onze verbazing, geen St. Andrews toernooi in 2018! Na aandringen van een aantal leden is dit toernooi er alsnog tussendoor gepland.

En het werd nu ook nog opgeluisterd met een heuse Doedelzakspeler, geregeld door Conrad Hodde en betaald door de eigenaren van Golfbaan Weesp. Wat natuurlijk de spelvreugde heeft verhoogt en de borrel gezelliger heeft gemaakt.

Het toernooi was niet volgeboekt, er waren 7 flights van vier personen, onbegrijpelijk voor zo’n sfeervol en gezellig toernooi. De toernooi leiding Bert de Haan en Henk Steffens, waren zoals van ouds, schitterend verkleed en de meeste deelnemers hadden zich toepasselijk verkleed in Schotse kleding.

Onze flight had zich daarnaast ook op Schotse wijze voorbereid voor de inwendige trek onderweg met mini flacons whisky en blokjes kaas en borrel worstjes. Daarnaast werden alle spelers in de baan ook nog verrast met borrelhapjes en haring met een glaasje whisky. Deze versnaperingen en de spelvorm 'Best ball' moesten wel uitmonden mooie uitslagen.

Er was een genderneutrale neary op hole 7 en 16, welke  gewonnen is door Aljo de Bruin. Zij had de primeur door drie balletjes met zowel het logo van de Golfvereniging als van Golfbaan Weesp erop te mogen ontvangen. De nummers 1, 2 en 3 lagen heel dicht bij elkaar met 40 en 2 maal 38 stableford punten. Voor de statistieken hierbij de namen:

Bart van Schaik en Jeroen Aukema
Conrad Hodde en Hans Vrijhoef
Arjan Bunninga en Fred van Kordenoordt

Het fel begeerde jasje van de Golfvereniging en de grote wissel beker werden uitgereikt aan de winnaars van deze 2018 editie van het St. Andrews toernooi.

Nadat de meeste deelnemers zich hadden omgekleed is het toernooi afgesloten met een sfeervol diner met Schotse ingrediënten.

Ons is weer natuurlijk veel dank verschuldigd aan de perfect samenwerkende toernooi commissie Bert de Haan en Henk Steffens, Jos Mooij en Nathasha Verhey voor de inwendige mens en de eigenaren Friso Verhoeve en Gerhard van Galen voor de perfect onderhouden baan.

Jeroen Aukema

Bekijk de foto's