Maandwinnaars mei

Na een maand Weesper Texas Scramble is de maandwinnaar bekend. Sterker nog, het zijn twee teams! Zowel de flight van Lilian, Johan en Erik Hansma als de flight met Monica Jenster, Joost Leijten en Tjerk van der Horst hebben het beiden gepresteerd om een ronde van 50 slagen neer te zetten. Een prachtige prestatie, waar beide flights trots op kunnen zijn.

Maar zul je zeggen, hoe zit dat dan, met 2 flights bovenaan? Wie heeft er dan gewonnen? Om tot een uitsluitsel te komen heeft de wedstrijdleiding het wedstrijdreglement erbij gepakt. Helaas staat daar niets in over gelijk eindigen zodat zowel de flight van Lilian, Johan en Erik als de flight van Monica, Joost en Tjerk gezamelijk winnaar zijn geworden van de Texas Scramble Mei.

Om nu te voorkomen dat er in de toekomst een situatie ontstaat waarbij weer meerdere flights winnaar worden geldt met ingang van 1 juni de volgende regel:
Bij gelijk wedstrijdresultaat wordt de uitslag als volgt bepaald: De winnaar wordt bepaald op basis van het laagste aantal slagen over de laatste 9, 6, 3 of 1 holes van de ronde. Als dan nog geen winnaar is aan te wijzen, beslist het lot (kop/munt).

Hans Schouten

Uitslagen mei