WEESPER OPEN 2017

Zaterdag 22 juli is wel voor de deelnemers van het Weesper Open golftoernooi een gedenkwaardige dag geworden. Ik heb, toen ik in Weesp woonde, weliswaar jaren bij de Weesper Golfclub gespeeld, maar deze keer was ik geïntroduceerd als ‘gast’.
En gastvrij was het!! Wat een topprestatie wordt daar door de vrijwilligers geleverd. De baan was in topconditie (gebracht), de organisatie van de wedstrijd verliep niet alleen vlekkeloos maar vooral op een bijzonder gastvrije wijze waarbij ik de vriendelijkheid van de dames achter de bar niet onvermeld wil laten. Deze vereniging verdient gewoon het allerbeste en met deze inzet en houding komt dat ook naar hen toe, dat kan gewoon niet anders.

Korenwijn en haring
Par 3 banen worden vaak onderschat. Ervan af komen met voldoende punten om op z’n minst in de buffer te blijven is, ook voor de betere spelers, een hele opgave. De vele hindernissen zoals bomen, water en bunkers in combinatie met de relatief korte afstanden vragen om precisie en concentratie.
En ja, wanneer de korenwijn en de haring in de baan worden geserveerd wil dat wel ten koste daarvan gaan. Gelijktijdig werkte het stemming verhogend waarbij er uitbundig gelachen kon worden wanneer de bal vervolgens op het weiland bij de buren belandde. Naarmate de middag vorderde werd het steeds gezelliger. De leuke onderbreking voor de parcourswedstrijd werd voor de fanatici onder ons wel een frustratie. Binnen de rode lijntjes blijven en niet afsteken waren daarbij een paar regels die soms tot nogal wat discussie leidden. Aan de andere kant was het een mooi "rustmoment" in de wedstrijd.

Kampioenen
Onder het genot van muziek, een glaasje en een overvloed aan hapjes vond aan het einde van de middag de prijsuitreiking plaats. Inmiddels was het weer wat omgeslagen maar dat drukte de pret in het geheel niet. De wedstrijdcommissie had na lang beraad de uitslag vastgesteld.
Sinds zaterdag 22 juli 2017 zijn er twee ware kampioenen die de titel mogen dragen “Kampioen Weesper Open 2017” :

Dame
31 punten  Inge Eckhart

Heer
38 punten  Randolph Zeeman

De nummers 2 en 3 (uiteraard met een eervolle vermelding en een beker):
Dames
2.  30 punten  Vrony van Veen
3.  29 punten  Teri Brouwer
Heren
2.  37 punten  Gerard Stevens (met nog veel meer prijzen(!)
3.  35 punten  Willem Demper

Er waren ook twee winnaars voor de prijs van de neary namelijk:
Gerard Stevens en Loes Philips

Het parcours werd gewonnen door Gerard Stevens (wie anders!) met 16 slagen.
Wij zien allemaal uit naar het toernooi in 2018 en eenieder, die hoe dan ook een bijdrage aan de Golfclub Weesp kan en wil leveren, is van harte welkom. Deze club verdient dat!

Monique van Lith

Bekijk de foto's