Ons is weer een vriend ontvallen

Tot onze schrik hebben wij vernomen dat een van onze trouwe leden Joep Spapens  toch nog onverwacht is overleden.
Wij wensen de familie en vrienden heel veel sterkte toe in de komende tijd.
Aangezien het bestuur nog maar kort in functie is en Joep minder goed kent, heeft het bestuur goede vriend van Joep, Bert de Haan, gevraagd een passende gedachtenis te schrijven.

Namens het bestuur,
Paul van Rosmalen
Voorzitter

Het is niet te bevatten, zo praat je met elkaar, drink je wat en sla of stoot je een balletje. We wisten dat Joep een probleem met zijn lever had en waar hij voor onder behandeling was. Maar dat zo’n sterke vent in zo’n korte tijd er niet meer is, is niet te geloven.

Ik heb Joep en José leren kennen toen ik alleen kwam te staan en uitgenodigd werd om met hun golfreisje naar Frankrijk mee te gaan, nu zo’n 14 jaar geleden.
Helaas is José aan een slopende ziekte overleden en heeft Joep het leven zonder José weer proberen op te pakken en ik moet zeggen: dat is hem aardig gelukt.

Ik heb Joep tijdens deze reis en ook de jaren daarna leren kennen als een eerlijke vent met een eigen mening, waar ik het niet altijd mee eens was, maar dat hoeft ook niet.
José ging meestal vroeg naar bed en wat doen wij mannen dan na een heerlijke BBQ: een flesje openen. Joep was een liefhebber van een goed glas en tijdens het nuttigen van een goede wijn is er heel wat de revue gepasseerd.

Joep was binnen onze vereniging, vooral bij de wat oudere leden onder ons, een bekende verschijning: lid van onze biljartclub, deed mee aan de C- competitie, lid van de club “Heren van 8” en vele jaren lid van de wedstrijdcommissie.
Ook was hij een liefhebber om een goede maaltijd te bereiden en wij hebben samen, (en dat samen moet u met een korreltje zout nemen, want ik laat water nog aanbranden) voor een groepje met de fam. Sertons en De Wit heerlijke maaltijden verzorgd.

Voor Joep was ik: Bertje en voor mij was Joep: Joepie.
Missen zal ik de tochtjes met de boot van zijn schoonzoon op de Vecht met meestal aansluitend een pannenkoek bij Noord Brabant in Vreeland.
Maar bovenal zal ik zijn vriendschap missen.

Helaas, we moeten zonder Joepie verder.
Het is niet te bevatten, hij mocht slechts 73 jaar worden.
Joepie, dat je in vrede moge rusten.

Bertje

Geplaatst op: 29-04-2016